Pentiment, czyli nowa gra studia Obsidian Entertainment, okazała się jedną z najmilszych niespodzianek tego miesiąca. Jej główny projektant, Josh Sawyer, zdradził, że produkcja nie powstałaby, gdyby nie abonamentowa usługa Game Pass.
Sawyer był gościem podcastu Waypoint Radio. Stwierdził tam, że nawet nie próbowałby zaproponować stworzenia
Pentiment bez Game Passa i według niego powstanie tej gry bez tej usługi byłoby niemożliwe.
Jak tłumaczy, do niedawna trend u wydawców był prosty – coraz większe zespoły produkcyjne i coraz wyższe budżety. Game Pass to zmienia, zapewniając więcej miejsca na rynku bardziej nietypowym produkcjom.
Sawyer mówi, że bez Game Passa nawet gdyby udało mu się namówić swoich szefów na
Pentiment, to studio
Obsidian Entertainment najpewniej nie znalazłoby wydawcy gotowego sfinansować ten projekt.
Wypowiedzi Sawyera mają sens. Chyba każdy, kto opłacał kiedyś abonament Game Passa, wykorzystał go do sprawdzenia gier, których tradycyjnie nie byłby gotów zakupić. Ten model zachęca graczy do eksperymentowania, co dobrze ilustrują dane samego
Microsoftu. Jakiś czas temu firma informowała, że osoby posiadające tę subskrypcję spędzają na graniu średnio o 20% więcej czasu niż osoby bez tej usługi. Ponadto wypróbowują o 30% więcej tytułów i o 40% częściej sięgają po gatunki, które wcześniej omijały.
Przypomnijmy, że gra
Pentiment ukazała się 15 listopada na pecetach oraz konsolach Xbox One, Xbox Series S i Xbox Series X. Produkcja oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
Gra została ciepło przyjęta, uzyskując średnią ocen na poziomie 86% według serwisu
Opencritic. Z kolei na Steamie 95% recenzji graczy jest pozytywnych, co kategoryzowane jest jako „bardzo pozytywny” odbiór produkcji.
Jednym z najlepszych elementów gry są dialogi. Jest ich od groma, a budżet
Pentiment był dosyć skromny, więc twórcy nie zdecydowali się na dubbing. Dodatkowym argumentem było to, że głosy aktorów popsułyby wrażenie czytania starego manuskryptu, w co celowali autorzy. Zamiast tego zastosowali więc ciekawe rozwiązanie, w ramach którego emocje w rozmowach przekazywane są przez zmieniające się czcionki.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2022-11-18 19:56:02
|
|